amphigoury: (Feelz)
[personal profile] amphigoury


Good evening!! Thanks for your patience everyone. I got home from my adventures on set at 1am and I had to wake up at 6am for work... I'm KNACKERED! Jsut got home, got some food in the belly - time to type this sucker up!



.

Okay, so while I was at work yesterday I saw a tweet that mentioned iZombie would be filming in Gastown that evening. I figured I'd poke my head down there and see how my luck is. Of course, ask altocello - my luck is good for some reason, lol.

So I find the set (the convoy of filming trucks gives it away like whoa) and watch them set up from across the street. They've transformed the end of the block to look like America, so US and State flags and license plates, and changed signage. They do a camera rehersal, and then it's time for filming!

Like I said, I came from work, so all I had was my shitty old iPhone camera - picture quality is gonna be shit.



SPOILERS, MOTHERFECKERS!!!

So the scene I saw goes like this:

Bradley's character (who's name is unknown to me and as the show doesn't follow the comic, I can't even make a guess) dressed all in black steps out of a storefront called "Grunge Records" with his guitar case.



He turns left out the door and starts to make his way when Liv (Rose MacIver) wolf whistles at him.




He pauses, turns around slowly and after recognizing her says an astonished "Hey!"



They meet and their dialogue is quiet, so I dont know what is said durning the conversation.




But Liv grabs him into a kiss.



They separate. A beat of realization. Then right back into it super passion kiss! On the final go of it, the director was calling it out hilariously: "..aaaaand come apart - look at her .. aaaaaand BACK IN!! HANDS IN HER HAIR! AWW YEAH!!!" after that one, everyone cheered and applauded, and Bradley and Rose were laughing. Good times all around.



(If that embed doesn't work, click here)

That scene was gone over and over and over again, felt like over 30 takes. And it only lasts about 60 seconds! :P

In the end, it was 11pm when they wrapped.


SPECULATION TIME!
Whoa, love interest for the lead girl? I think that means he'll have a few more episodes for sure! Till break-up? Season's end? Series end? Character death? WHO KNOWS? I shall keep my eyes peeled. But no more live tweeting from set after someone on my twitter feed leaked it before I could post.


Meeting Bradley James

So during the filming I got chatting with another woman watching (alrighty83) who was there to watch Rose MacIver shoot. Must be all that stagedoor'ing I did in London, but I said to her that we should try and wave them over here (across the street) after filming. So after the wrap, she spots Bradley, and we cross the street to meet him, but a PA is talking to him, so we wait by. Suddenly, he crosses the street to where we used to be standing, where a car was waiting! So we dash back across the street following him and the PA.

Alrighty83 calls out "Bradley! Can we take a picture with you?" at the same time I'm calling out "Mr. James!", lol. We are literally in the middle of the street, cuz Bradley is at the car door (in the street) and we are behind him (REALLY in the street). This moment is a bit of a blur because I was to busy trying to get us all OUT of the street and on the sidewalk - remembering the clusterfuck of folks stopping the Mojo guys in the middle of the street and it being really awkward...
He seemed surprised, for sure! and we made our way to the sidewalk, he says "Where do you want me?", and I had to be sure to keep a civil tongue at THAT!

As I was fussing with my phone, I told him that I couldn't believe he was here on this side of the Atlantic, and he said "Yeah this is where I hang out now!". Alrighty83 said she didn't recognize him with his coloured hair and he said "Yeah they did a great job - I'm totally different! No chainmail! I'm not sure if I asked him if it was first time in Vancouver, but I asked him how he was liking it, and he said that Vancouver has been great.





Pictures taken, we said thanks and good night, and maybe it was my own exhastion speaking, but I told him to go home and get some sleep, lol.

Good times!
Page 1 of 2 << [1] [2] >>

Date: 2014-10-18 06:03 am (UTC)
From: [identity profile] rocknvaughn.livejournal.com
Fantastic luck as usual, Amph! I think that's great that you were able to find the set, that you were able to get a good little scoop about his role (even if we don't know his name), and were able to meet him. I'm sure he was surprised to find a fan there in Vancouver! \o/

I'm glad he was so nice to you, too, cuz you're one of the nicest people I know!

*twirls you* I'm so happy for you! Eeeeee!

(sorry for the icon, it's my only Bradley one!)

Date: 2014-10-18 06:09 am (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
I had to change my icon because of you! LOL!!

Yeah it's hard to get info out of the crew. They are totes professional. I even asked one of the make-up artists if that was Bradley James on set, and she said "I'm not allowed to say". And a fluke had the show name being spread wrong! As I watched, other passers-by said "hey did you know they are shooting "Eyes On Me" here? .. and I was shaking my head.... eyes on me.... izombie... clever.

(no subject)

From: [identity profile] rocknvaughn.livejournal.com - Date: 2014-10-18 06:18 am (UTC) - Expand

Date: 2014-10-18 06:13 am (UTC)
From: [identity profile] k-nightfox.livejournal.com
YOU!! You have ALL the luck!! Woot!

*hands you the award for Super Stalker SKillz*

Thanks for sharing the Bradly scoop with us! Eeee!! Can't wait to finally see him back on television :D

Date: 2014-10-18 06:17 am (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
Thanks Foxy!! I figured I ought to step up to the plate, since it feels like i'm probably the only damn person in the Lower Mainland that knows of him. LOL!! I think that might be why he was surprised.
Edited Date: 2014-10-18 06:17 am (UTC)

(no subject)

From: [identity profile] geekbrideworld.livejournal.com - Date: 2014-10-18 07:36 am (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com - Date: 2014-10-18 06:45 pm (UTC) - Expand

Date: 2014-10-18 06:26 am (UTC)
clawdine: (Benji)
From: [personal profile] clawdine
Such an amazing photo!!! :D Thanks for sharing.

Date: 2014-10-18 06:28 am (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You are very welcome!

Date: 2014-10-18 06:36 am (UTC)
From: [identity profile] texasfandoodler.livejournal.com
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee I'm so happy for you! OMG you are a lucky girl. Thank you for letting us all know the spoilers *hugs* I can't help but squuee on your behalf. This is sooooo awesome!!!

Date: 2014-10-18 05:41 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
Yay squeeeeeee!!! You are very welcome!

Date: 2014-10-18 06:58 am (UTC)
From: [identity profile] platycakes.livejournal.com
HOLY FRICK. THAT IS SO EXCITING. THANK YOU SO MUCH FOR SHARING WITH US AND A;SDFJA;FIJwoefaijeofij!!! pictures AND VIDEO!?!?!! Way more thank we could have ever hoped for and good on you for being considerate about the where you guys were conversing x'D
That sucks that someone leaked it on twitter though D':

Date: 2014-10-18 05:45 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You are very welcome!! Yeah, that leak gave me many sad feels.

Date: 2014-10-18 07:00 am (UTC)
From: [identity profile] mssdare.livejournal.com
Fantastic report!!! I love your speculation :) and I love the pictures! Thank you so much for posting this!


"Where do you want me?" Lmaaaaoooo :)

Date: 2014-10-18 07:11 am (UTC)
From: [identity profile] rocknvaughn.livejournal.com
That comment rates right up there with, "I'm given a sword and told to play around with it..."

(no subject)

From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com - Date: 2014-10-18 05:46 pm (UTC) - Expand

Date: 2014-10-18 07:08 am (UTC)
From: [identity profile] alby-mangroves.livejournal.com
ASdshgdfksueyrflkfhdg;ieyKJHSDFALIGIRGFHBAKJSDHFVLFDGYHJGJHZGCJHKAGFSDUGDJHGH

WHERE DO YOU WANT ME

AAAAAAAAAMPH ASAASAAAS]SDKAJHEG; J

Date: 2014-10-18 10:29 am (UTC)
From: [identity profile] rodneyscat.livejournal.com
I sporfled out loud at that.

(no subject)

From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com - Date: 2014-10-18 05:46 pm (UTC) - Expand

(no subject)

From: [identity profile] alby-mangroves.livejournal.com - Date: 2014-10-19 01:10 am (UTC) - Expand

Date: 2014-10-18 07:24 am (UTC)
From: [identity profile] lullbeblessed.livejournal.com
oh god, I bet he knows what he does to us when he says things like that! "Where do you want me". Well, Mr. James, let me point you in the right direction...
*daydreaming*
Anywayyyyyy....

Thank you for awesome report! So happy to see him working and having a good time!

Date: 2014-10-18 06:01 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You are probably right, LOL!

Date: 2014-10-18 07:50 am (UTC)
From: [identity profile] geekslave.livejournal.com
Wow, that's so cool you got to see them filming. Lucky girl! And to get a picture and a conversation with him - incredibly jealous over here!

Great picture - though I still can't get used to him with that hair.

Stacey

Date: 2014-10-18 06:03 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
The hair is something else, eh?! LOL!

So great

Date: 2014-10-18 07:57 am (UTC)
From: [identity profile] hlne (from livejournal.com)
Thanks you for sharing this story and pictures with us. It's so good to see him even with his new colour. You were so Lucky to meet him.

Re: So great

Date: 2014-10-18 06:03 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You are very welcome!

Date: 2014-10-18 08:06 am (UTC)
From: [identity profile] ememmyem.livejournal.com
Thank you SO MUCH for doing this. And then sharing it!!!! I love seeing his new look. And glad to hear he's having fun. So so so good to know he's filming.

And jolly decent of him to stop n chat/pose late at night.

He looks slightly slighter than before? Or is that the angles?

Sorry some dipshit pinched your tweets. 😒

Thanks again for being our roving reporter!! 👍💛

Date: 2014-10-18 06:06 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
I remember when Merlin filming would be going on and we'd get our fix from all the fans at PF, and I realized that there wasn't anything like that here, so I thought I ought to step up and give back some love!

Date: 2014-10-18 08:28 am (UTC)
From: [identity profile] phoenixacid.livejournal.com
Man, you are so lucky!!! I wish I could take a picture with him too. SADSJDLSAKDS so pretty.

Date: 2014-10-18 06:07 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
He was great to stop for us after the shoot. Amazing!

Date: 2014-10-18 08:45 am (UTC)
From: [identity profile] wanderlust48.livejournal.com
Asfhslkfhsfklslsd!!!!
OMG, you are so lucky, and thank you so so so much for the report!!!
What a fandom week it's been, between Colin slaying us with his suit, and now bradley being actually seen.

We are lucky to have you as our intrepid sleuth and reporter, lol.

Date: 2014-10-18 06:08 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
AMAZING WEEK FOR FANDOM!!!! LOL!

Date: 2014-10-18 08:47 am (UTC)
From: [identity profile] scotscookie.livejournal.com
Just a moment while I gather the right words...

SQUEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!

Yup... that sums it up!

"Where do you want me?" Oh Bradley, you're precious.

Thanks for the report and sorry some asshole posted from your twitter. I was so cross when I saw the photo - it was obvious where it had been lifted from. Hope you can work out who and block them!

*hugs*

xx

Date: 2014-10-18 06:09 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
I couldn't have said it better myself, Cookie! ***HUGS***

Date: 2014-10-18 08:56 am (UTC)
scinscire: (colin parkour)
From: [personal profile] scinscire
Wonderful, wonderful, wonderful!! Thanks for the awesome photos and the report! :D

Date: 2014-10-18 06:09 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You are very welcome!

Date: 2014-10-18 09:03 am (UTC)
From: [identity profile] camelittle.livejournal.com
Great encounter, fantastic sleuthing! Thank you so much for sharing it with us. So sorry someone lifted it from your twitter. How thoughtless!

Bradley looks soooooo different but still gorgeous. "Where do you want me?" OMG he's such a flirt!

Date: 2014-10-18 06:12 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You're welcome! He was a bit taller than I anticipated, LOL!

Date: 2014-10-18 09:32 am (UTC)
From: [identity profile] merlocked18.livejournal.com
Wowow!!!!! Amazing, Amph!! Lovely report! Bradleeeeyyyy! So he hangs out there now. He does look beat there, getting some sleep was good advice :) Must be tedious to film, 30 takes of the same scene. That reminds me of Colin saying the same line over and over again on the set of Legend. She is the lead? Coool. But she is the zombie, right? How does that work.
Can I tell you that profile pic of Bradley gives me such Arthur feelzz...

Well done!
This week has been awesome for us fangirls.
♡♥♡

Date: 2014-10-18 06:14 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
yeah it was late when they wrapped, so looking a bit tired was to be expected. I'm not sure how the zombie love story works, lol - especially since the show doesn't follow the comic.

Date: 2014-10-18 10:38 am (UTC)
From: [identity profile] rodneyscat.livejournal.com
It's so good to get news, to see he's well and working, to see anything at all really!

Thanks for sharing this experience and you managed damn nice pics and vids, especially since this was unplanned and unprepared.

How you managed to still function after his 'Where do you want me', is a small miracle.

Date: 2014-10-18 06:17 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
That was partly what motivated me. I remember when Merlin was filming and the fans at PF would keep us in the loop... but there's nothing like that here, so I figured I should repay the debt! YAY KARMA!

Date: 2014-10-18 10:50 am (UTC)
From: [identity profile] bhayling.livejournal.com
An evening well-spent! :D Thanks for sharing your photos and putting together the set report. Looks like I'll need to keep an eye peeled for iZombie on the CW, eh? ;)

So he's now hanging out in either Van specifically or the West Coast generally, eh? Can't say I blame him if it's Van specifically -- gorgeous city and surroundings, generally friendly and considerate population, climate akin to the UK. :) (I got to visit Vancouver a few times in the late '90s while UPN's "The Sentinel" was filming up there).

Again, thanks for sharing your Bradley sighting and set report, and here's to your continued good luck, eh? ;)

Date: 2014-10-18 06:20 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
Yeah, all his sightings have been in Vancouver, and if you know how filming is in BC, you can expect him to be all over the Lower Mainland. They film EVERYWHERE! It's probably great to be in the same timezone as LA too - which is why so much filming is done here.

Date: 2014-10-18 11:58 am (UTC)
kitty_fic: (Default)
From: [personal profile] kitty_fic
Eeeeeeee!!!! That's so awesome! Thanks for sharing!!!!! *flails*
Loving the story and pics!

Date: 2014-10-18 06:20 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You're welcome, Kitty!

Date: 2014-10-18 12:00 pm (UTC)
From: [identity profile] leviathans-moon.livejournal.com
Oh my goodness. Awesome news and so great that you met him and got a picture. He looks great with the black hair, I like it.

And yay \0/ more than one episode!!!!!!

"Where do you want me?" oh bradley, you make it soooo easy...

Date: 2014-10-18 06:21 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
Awwwwwwww yisssssssss!!! THANKS MOOOONEY!!!!

Date: 2014-10-18 12:49 pm (UTC)
From: [identity profile] archaeologist-d.livejournal.com
You lucky, lucky woman. I was so excited to see this report. I was wondering where they were going to be filming it. Great report, btw.

I've requested to follow you on twitter. I thought I'd done that ages ago. :\

Had to laugh at the "Where do you want me?" Oh, Bradley, never change!

Date: 2014-10-18 06:25 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
It's frustrating because it's virtually impossible to know when and where they film. They dont announce it or anything like at PF, and they don't have a single repetitive filming location like at PF.

So I was VERY lucky!

Date: 2014-10-18 12:59 pm (UTC)
From: [identity profile] jelazakazone.livejournal.com
SQUEEEEEEEEE. Thanks for the report. <3 <3 So exciting. So glad you got to meet him!

Date: 2014-10-18 06:26 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You are welcome!!! It really was something else!

Date: 2014-10-18 01:14 pm (UTC)
From: [identity profile] mushroomtale.livejournal.com
*has just died and gone to heaven*

Date: 2014-10-18 06:27 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
LOL, YAY SHROOMIE!!!

Date: 2014-10-18 01:16 pm (UTC)
From: [identity profile] gwylliondream.livejournal.com
That is so awesome! Thanks so much for telling us about it! I'm so happy for you :P

Date: 2014-10-18 06:36 pm (UTC)
From: [identity profile] amphigoury.livejournal.com
You are very welcome!!!!!
Page 1 of 2 << [1] [2] >>

Profile

amphigoury: (Default)
amphigoury

January 2017

S M T W T F S
1 234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Jul. 25th, 2017 06:44 pm
Powered by Dreamwidth Studios